Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 01 lipca 2011 roku (Dz.U. Nr 152 poz. 897) wprowadziła istotne zmiany w systemie gospodarowania odpadami komunalnymi. Jedną z nich jest obowiązek ponoszenia na rzecz gminy opłat.
W Gminie Sarnaki nie podjęto uchwały stanowiącej o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (budynki użyteczności publicznej, placówki oświatowe, lokale handlowe, gastronomiczne, zakłady rzemieślnicze, usługowe, produkcyjne, hotele, szpitale, akademiki, internaty, domki letniskowe, ogródki działkowe, targowiska, cmentarze itd.) – art. 6c ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012r. poz. 391) Właściciele takich nieruchomości nie ponoszą opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy, lecz mają obowiązek zorganizowania odbioru odpadów we własnym zakresie.
Właściciel nieruchomości jest zobowiązany do zawarcia umowy na odbieranie odpadów komunalnych z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, wpisanym do rejestru działalności regulowanej. Rejestr działalności regulowanej jest dostępny w Urzędzie Gminy oraz na stronie internetowej www.sarnaki.pl zakładka: odpady komunalne.
Nowe zasady gospodarowania odpadami zaczynają obowiązywać od dnia 01 lipca 2013r. i od tego dnia właściciele nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne mają obowiązek posiadania takich umów.
Zawarte umowy wraz z dowodami uiszczania opłat za usługi świadczone przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne, będą kontrolowane przez Urząd Gminy.
Wójt Gminy Sarnaki
mgr Andrzej Lipka